Trikovi za pravilno disanje tijekom vježbanja

Pravilno disanje tijekom vježbanja iznimno je važno kako bi tijelo moglo izdržati napor koji se u mišićima događa pri treningu. Međutim, s obzirom na to da tijelo vježbanje doživljava kao stresnu situaciju, to najčešće i nije tako jednostavno. Ipak, postoje određeni trikovi pomoću kojih je to lakše postići.

Problem s disanjem tijekom vježbanja, odnosno zapuhivanjem i ubrzanim umorom dolazi zbog toga što je ubrzano i plitko disanje prirodna reakcija tijela na pojačan tjelesni napor. Dok trpimo neugodu bolnog mišića ili neuobičajenog pokreta, instinktivno zadržavamo dah, umjesto da ga produljimo te tako omogućimo veći dovod kisika do mišića, što će mu pomoći da se opusti i lakše podnese neugodu. Osim toga, pravilnim, odnosno produljenim disanjem iz tijela se izlučuje više ugljičnog dioksida te se brže izlučuju i u tijelu nakupljeni toksini (čak 15 puta brže).  

Postoje različita pravila disanja kojih se valja pridržavati tijekom vježbanja, a ovise o tome kakav ste oblik rekreacije izabrali. Primjerice, ako ste rekreativni trkač, važno je smanjiti opterećenje na dijafragmu pa se preporučuje da disanje pokušate uskladiti s ritmom trčanja, i to tako da uskladite broj udisaja i izdisaja s brojem koraka koji napravite. Pravilo koje preporučuje većina profesionalnih trkača je 2 koraka na jedan udah te 2 koraka na svaki izdah.  Uz to, važno je da ne dišete samo na nos ili samo na usta. Trebate disati tako da udahnete jedan dubok udah na nos, a nakon toga slijedi dubok izdah na usta. 

Pri podizanju utega preporučuje se udahnuti prije dizanja utega, a tijekom dizanja zadržati dah, dok izdah slijedi tek kad je uteg podignut, odnosno tijelo u malo stabilnijem položaju. Tijekom grupnih sportova kao što su košarka, nogomet i slično važno je pokušati kontrolirati svoje disanje, odnosno nastojati da ono bude duboko i ujednačeno, ali je najvažnije da dišete iz dijafragme. To je disanje tijekom kojega nam se rebra šire.

Svakako je važno i da nam pri vježbanju dišni organi nisu začepljeni ili opterećeni nakupljenom i skorenom sluzi. Stoga se rekreativcima, ali i profesionalnim sportašima preporučuje čišćenje nosa neagresivnim, prirodnim sredstvima kao što je Aqua Maris Talasoterapija s vrećicama morske soli. Čišćenje nosne šupljine otopinom morske soli obogaćene mediteranskim biljem djeluje blagonaklono na sluznicu nosa te pomaže da se tijelo lakše nosi sa zahtjevima pravilnoga disanja tijekom vježbanja.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *