Pravilno vježbanje uz bolesti štitnjače

Bolesti štitnjače, jedne od najvažnijih žlijezda za normalan rad organizma (izlučivanjem hormona regulira rad metabolizma), danas  više nisu rijetkost. Svaka peta žena boluje ili od pojačanog (hipertireoza) ili oslabljenog (hipotireoza) lučenja hormona štitnjače, a razlog tome je nezdrav i stresan način života. 

Kod hipertireoze javljaju se simptomi poput tahikardije (ubrzano lupanje srca), nekontroliranog mršavljenja, nesanice, osteoporoze (smanjenje koštane mase), pojačanog znojenja i anksioznosti.  Kako vježbanjem ne bi dodatno oslabili već narušeno zdravlje, potrebno je prilagoditi vrstu rekreacije. Osobe s ovom vrstom bolesti trebale bi prednost dati tzv. “mirnijim” aktivnostima, koje neće prouzročiti tahikardiju. Preporuča se izbjegavanje žestokih aerobnih treninga, odnosno uživanje u aktivnostima kao što su joga,  thai chi ili neka vrsta meditacije, s obzirom da kontolirano disanje pomaže u kontroliranju rada srca. Kako su ove osobe posljedično sklone i obolijevanju od osteoporoze, preporučuju se i treninzi snage, koji će osobi pomoći u izgradnji tjelesne mase i čvrstih mišića, koji će pomoći u lakšem nošenju tijela skeletu oslabljenom od osteoporoze. 

Bolesti štitnjače, jedne od najvažnijih žlijezda za normalan rad organizma danas više nisu rijetkost. Svaka 5 žena boluje ili od pojačanog (hipertireoza) ili oslabljenog (hipotireoza) lučenja hormona štitnjače, a razlog tome je nezdrav i stresan način života.

Kod hiportireoze preporuča se pak drugačiji tip rekreacije, s obzirom da su simptomi kod takvih osoba najčešće pretjerana težina, osjetljivost na hladnoću, pretjerani umor i depresivna stanja. Takvim se osobama preporučaju aerobni načini vježbanja, koji će potaknuti sagorijevanje masti koje se nekontorlirano nakupljaju te pojačati protok krvi koji će pomoći u cirkulaciji pa tako i smanjenju osjetljivosti na hladnoću.  Osim toga, pojačat će se i izlučivanje serotonina te tako utjecati na raspoloženje osobe. U bilo kojem od ova dva slučaja (hipo ili hipertireoza) važno je ne pretjerivati, te se s obzirom na novonastalo stanje o pravilnom vježbanju posavjetovati sa svojim obiteljskim liječnikom i profesionalnim trenerom. Jer jedino je tako moguće sačuvati, a ne dodatno narušiti svoje zdravlje.  

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *