Kako čitanje lektire učiniti zanimljivijim?
Promijenite stav
Nije da u prvome redu morate voljeti čitati, iako to svakako pomaže. Prije svega morate uvidjeti kako promišljanje pročitanog, pa bio to članak o prometnoj nesreći iz novina ili blog o najnovijoj tehnici šminkanja, vježba mozak. I ne, ne mislimo pri tome samo na učenje novih riječi i rečeničnih konstrukcija koje su nam preduge da bismo ih koristili dok u kafiću raspravljamo o susjedovu novom autu.
Mali koraci su cool
Čitanje potiče gledanje stvari iz nepoznatog kuta i uživljavanje u tuđe uloge, daje uvid u način razmišljanja drukčiji od našeg. Stoga se i kaže da otvara nove vidike! No, da bi se to dogodilo, lektiri morate prići opušteno, s voljom. Knjiga vam ne mora biti iznimno zanimljiva, ali čitanje – mora! Ne morate čitati cijeli dan, nekoliko stranica dnevno je dovoljno – i dovoljno zanimljivo i dovoljno teško.
Upoznajte svoje dijete
Niti jedan naslov, pa ni onaj lektirni, ne možete kritizirati ako ga niste pročitali. Zato, pročitajte knjigu prije svog djeteta. A zatim, nakon što i dijete pročita knjigu, usporedite što ste vi u pročitanom vidjeli i doživjeli, a što dijete. Iznenadit ćete se što se sve vama čini nezanimljivim i nevažnim, a njima je izvrsno, super; začudit ćete se kako neki detalj niste ni primijetili, a njima je ostao urezan u pamćenju… Ako te sitnice i zapišete, vi ćete imati lijepu uspomenu, a dijete će razviti vještinu vođenja dnevnika čitanja.
Čitajte što volite i vježbajte kritiku
Na svaki obvezni naslov pročitajte dva koja vam se sviđaju! Shvatili ste trik: da biste znali što vam se sviđa, a što ne, morate pročitati određeni broj knjiga. Lektire su odličan početak: tražite različite ili slične knjige prema onima iz lektire koje ste voljeli ili mrzili.
Uz to, prepričavanje radnje i promišljanje postupaka likova razvija kritičko razmišljanje, ali i pozitivan stav prema životu. Kako? U lektiri koju mrzite pronađite tri dobre stvari, a u onoj koju obožavate, tri loše.
Crtajte crtiće, izrađujte torbe…
Lektira se može pretočiti i u druge aktivnosti, no ne dajte da to budu samo pasivna gledanja filmskih i kazališnih adaptacija. Uzmite popis lektire i spojite motive, teme i detalje s trenutačnim aktivnostima u svom obiteljskom životu. Vozite se vlakom kad budete čitali „Vlak u snijegu“, napravite torbu ili čizmice dok čitate „Čudnovate zgode šegrta Hlapića“, prošećite se šumom dok čitate „Winnieja Pooha“ ili „Zvižduk s Bukovca“, posjetite stari tramvaj u Tehničkom muzeju kad čitate Zvonimira Milčeca, snimite svoju „Čudnovatu istinu“.
Komentiranje je zaključano.