Zaustavite naviku dodirivanja lica i zaštitite se od virusa

Većina nas donedavno nije obraćala pozornost na to koliko često tijekom dana svojim rukama dotaknemo lice. Taj refleksni pokret danas je, uz obvezno pranje ruku, dezinfekciju i samoizolaciju, postao pravilo broj jedan u borbi protiv koronavirusa. Svima nam je poznato da je to lakše reći nego napraviti pa vam donosimo nekoliko savjeta o tome kako uz malo prakse i kontrole možete ovladati svojim, često nesvjesnim pokretima.

Identificirajte okidače

Znanstvenici su potvrdili da većina ljudi rukama dira svoje lice kada se nađe u određenoj situaciji ili proživljava neki specifični osjećaj. Na primjer, kada ste umorni, vjerojatnost je da ćete rukama protrljati oči, a kada slušate nekoga, nagnut ćete se naprijed i položiti svoju bradu u dlanove. Te, ali i mnoge druge situacije, česti su okidači trenutačno nepoželjne reakcije te ih je potrebno maksimalno smanjiti. Kao rješenje, savjetujemo da svoje navike zamijenite nekom sigurnijom opcijom. Čiste maramice mogu vam poslužiti da se počešete po licu ili protrljate oči, dok umjesto u dlanove, svoju glavu možete nasloniti na vrhove prstiju. Otkrijte koje vam tehnike najbolje odgovaraju i budite konzistentni u tome. 

Neka vam ruke budu zaposlene

Još jedan trik koji vam može pomoći u ovoj situaciji je antistres loptica koja će vaše ruke držati zaposlenima i tako “blokirati” da s njima dodirujete lice. Naravno, koji god predmet koristili, važno je da ga često čistite i dezinficirate kako ne bi postao domaćin nepoželjnih bakterija i virusa. Korištenje mirisnih krema i sapuna za ruke također može pomoći. Stručnjaci navode da će vas miris koji ćete osjetiti kada približite ruke licu učiniti svjesnijima vaših postupaka te povećati vjerojatnost da ćete se zaustaviti.

Opustite se i budite strpljivi

Dodirivanje lica nerijetko zna biti prouzročeno stresom ili anksioznošću. Iako često prisutni, ti neugodni osjećaji ovih su dana još naglašeniji te je potrebno pronaći način kako ih kontrolirati. Iskušajte tehnike smirivanja poput vježbi disanja ili meditacije koji će vam pomoći uravnotežiti osjećaje. Bitno je da imate na umu kako su za mijenjanje nekih navika potrebne godine truda. Preporučujemo da krenete od prakticiranja onih koje je lakše zapamtiti – poput čestog pranja ruku i dezinfekcije, a zatim postupno počnete uvoditi brojne tehnike koje će efikasno kontrolirati vaše pokrete rukama. 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *