Zašto trebate isprobati kupanje u hladnome moru

Skandinavci odavno tvrde kako kupanje u hladnoj vodi eliminira stres, popravlja raspoloženje i podiže razinu energije, a da u tome doista uživaju, svjedoči i nekoliko stotina klubova s vjernim polaznicima škole zimskog plivanja.

Da biste zaplivali na temperaturama nižim od 15 stupnjeva, ne trebate zbog toga otići u Skandinaviju, dovoljno je uskočiti u naše Jadransko more ili lokalne rijeke, jezera i bazene, a poslužiti može i kućna kada. Za početak, pod tušem možete isprobati kombinaciju kupanja s naizmjeničnom toplom i hladnom vodom, što je ujedno odlično za cirkulaciju.

Prije kupanja obvezno se morate zagrijati nekom aktivnošću, poput brzog hodanja, kako bi vam se postupno povećao puls. U prvom susretu tijela s hladnom vodom vjerojatno ćete doživjeti lagani šok, no tijelo se brzo adaptira na takve uvjete. Ipak, u ledenoj vodi ne biste smjeli boraviti dugo, nego samo nekoliko minuta jer tako tijelo najbrže gubi temperaturu, i to čak 25 puta brže nego na bilo koji drugi način. Nakon kratkoga kupanja potrebno je slojevito se odjenuti, a ne zaboravite i na higijenu uz Lactogyn intimni sapun te Lactogyn liniju,  jedinu u Hrvatskoj koja sadrži bakterijske kulture za intimno zdravlje žene, a dostupna je u oblicima za oralnu i vaginalnu primjenu.

Mnogi sportaši svakodnevno u sklopu svojih treninga koriste ledene kupke, takozvane kriosaune, kako bi smanjili ozljede ili upale. Brojna istraživanja pokazala su kako je kod plivača koji kupanje u hladnoj vodi provode već neko vrijeme zabilježena bolja cirkulacija, prokrvljenost organa i jači imunitet te im je ujedno organizam otporniji na prehlade. Dokazano je da kupanje u hladnoj vodi mijenja omjere bijelih krvnih zrnaca koja nas štite od infekcija.

Brojne studije i ispitivanja dokazali su da kratkotrajno kupanje u hladnoj vodi ima pozitivan utjecaj i na metabolizam, rad dišnog sustava, tonusa kože, ima antidepresivno djelovanje te pomaže kod nesanice. Plivanje je ujedno i mentalni trening, a uz niže temperature oslobađaju se endorfini. Zimski kupači redovito naglašavaju kako se zbog ove aktivnosti osjećaju zdravije, pokretniji su i zadovoljniji. Ujedno ističu da su primijetili i bolju kvalitetu spavanja, oporavak mišića te bistriji um.

Ulazak u hladnu vodu treba biti polagan jer pritom dolazi do naglog porasta krvnog tlaka, dubokog disanja i sužavanja krvnih žila, a time i ubrzanog rada srca. Upravo zato bi osobe koje imaju problema s tlakom i srcem ipak trebale izbjegavati ledene kupke.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *