Zapadnjački tip prehrane – prednosti i mane

Na što zapravo mislimo kad kažemo zapadnjački tip prehrane? Jesu li to samo hamburgeri, hot dogovi, krafne i slične namirnice koje povezujemo sa scenama iz popularnih američkih filmova?

Glavna značajka zapadne prehrane je pretjerana konzumacija rafiniranog šećera, zasićenih masti i životinjskih bjelančevina te smanjen unos biljnih vlakana. Dakle, nije da su samo prekrasni uštipci s kričavim zelenim premazima i šećernim šljokicama nezdravi za naš organizam, nego općenito i jela koja u sebi sadrže previše punomasnog sira, tjestenine i drugih masnih i prerađenih namirnica.

Pravilna prehrana mora obilovati voćem, povrćem i vlaknima, a ne isključivo ugljikohidratima, mesom i mesnim prerađevinama te punomasnim mliječnim proizvodima.

Naime, brz način života doveo je do toga da imamo sve manje vremena za kuhanje, a sve više potrebe za brzinskom dozom energije, odnosno šećera i ugljikohidrata. I to su zapravo jedine prednosti zapadnjačkog tipa prehrane: smanjuje vrijeme potrebno za pripremu hrane i omogućuje brzinski unos energije.

Međutim, loših strana takve prehrane mnogo je više. Danas smo, više nego ikad, izloženi sindromima pretilosti i epidemiji porasta dijabetesa tipa II, koji je izravno povezan s načinom prehrane. Bizarna je činjenica da je u zapadnome društvu sve veći postotak stanovništva pretio, a u isto vrijeme pothranjen. Pothranjen u smislu da unosi hranu bez prave nutricionističke vrijednosti, hranu kojom dobiva samo energiju koja se nepotrošena skladišti u masnim naslagama, dok tijelu zapravo nedostaje vlakana, vitamina i minerala.

Pravilna prehrana mora obilovati voćem, povrćem i vlaknima, a ne isključivo ugljikohidratima, mesom i mesnim prerađevinama te punomasnim mliječnim proizvodima. Pored svih već spomenutih mana, zapadnjačka prehrana loša je i za probavni trakt pa tako može dovesti i do raka debelog crijeva. Ako ste ljubitelj takozvanog junk fooda ili općenito primjećujete da u svojoj prehrani ne konzumirate dovoljno prirodnih namirnica, posebno onih biljnog porijekla, neće vam biti na odmet povremeno napraviti krvne pretrage ili posjetiti nutricionista. Dodaci prehrani, kao što je Magnesium Top Direkt, također mogu pomoći da vaše tijelo lakše nadoknadi manjak važnih sastojaka iz zdrave hrane, poput magnezija ili vitamina B6.

Komentiranje je zaključano.

Prethodni članak
Pravilno uzimanje lijekova
Sljedeći članak
Kako se nositi s manjkom sna