Najpoznatije po(d)morske priče: Titanik

Titanik, brod koji je ostao zapisan u povijesti kao jedna od najvećih pomorskih katastrofa – 1495 poginulih na prvome putovanju – svoje je postojanje počeo kao najsigurnije plovilo na svijetu. I pomogao je da to sva plovila postanu!

Bio je to najnoviji i tehnički najnapredniji, pa zbog toga i najsigurniji, putnički brod svoga vremena. Svi su jedva čekali da Titanik zaplovi, a za to prvo putovanje od Southamptona u Velikoj Britaniji do New Yorka u SAD-u, tražila se karta više.

Titanik se na svoje prvo i posljednje putovanje otisnuo 10. travnja 1912., noseći 2209 putnika iz različitih društvenih klasa, od onih siromašnih do iznimno bogatih, koji su uživali u svakom tada zamislivom luksuzu. Titanik je, među ostalim, bio prvi putnički brod s bazenom s toplom vodom, a imao je čak i vlastite novine.

Luksuz je bio prisutan u svemu, no nije bio za svakoga: putnici su bili podijeljeni u tri klase. Treća klasa bili su iseljenici u potrazi za boljim životom čija su se djeca igrala na palubama slavnoga broda, upravo kao što je i prikazano u slavnomu filmu Titanic iz 1997. godine.

Nepotopivi Titanik postao je potopiv sudarivši se sa santom leda, koja ga je toliko oštetila da je, u samo 2 sata i 55 minuta, potonuo na dno mora. Brodolom je preživjelo samo 712 ljudi, mahom zbog toga što nije bilo dovoljno ni brodova niti pojaseva za spašavanje. Mnogi su tako, a među njima i 27 Hrvata, poginuli utopivši se ili pothladivši u mrzlome oceanu.

Svi brodovi koji su čuli poziv upomoć, odazvali su se, no Titanik je potonuo toliko brzo da su gotovo svi zakasnili. Hrvatski brod Carpathia, na putu iz Rijeke u New York, prvi je priskočio u pomoć putnicima i posadi potonuloga giganta te spasio velik broj brodolomaca, među kojima i troje Hrvata.

Riječanin Josip Car bio je konobar na Carpathiji koji si je kao uspomenu na tu kobnu noć zadržao pojas za spašavanje. Danas je taj pojas jedan od pet preostalih na svijetu i jedini koji se nalazi u Europi – i to u Pomorskome muzeju grada Rijeke.

Potonuće Titanika promijenilo je mnoga pravila plovidbe nabolje: zakon sada nalaže da svaki brod mora imati dovoljan broj čamaca i pojaseva za spašavanje za sve putnike i članove posade. Promijenio je i način na koji se grade brodovi, s čvršćim i jačim dijelovima koje sante leda ne mogu oštetiti te način na koji se čuvaju pomorski putevi – utemeljena je Međunarodna ledena patrola koja promatra sante u Arktičkome i Sjevernoatlanskom oceanu te emitira njihove lokacije kako niti jedan brod nikada više ne bi doživio sudbinu sličnu Titanikovoj.

Komentiranje je zaključano.

Prethodni članak
Bogovi mora: Posejdon
Sljedeći članak
Koraljni grebeni Amazone
najpoznatije-po-d-morske-prie-titanik-ndash-jgl-obitelj