Kako pobijediti stres na poslu?

Često se osjećate tjeskobno i potišteno na radnome mjestu? Odlazak na posao toliko vas iscrpljuje da nemate više volje komunicirati s prijateljima i obitelji nakon povratka kući? Napeti ste i teško se koncentrirate?

Ako se prepoznajete u navedenim simptomima, patite od najčešće epidemije modernoga doba – stresa. Svakodnevni odlazak na posao mnogim ljudima izaziva stres, a kao njegovi  najčešći uzroci navode se velika količina zadataka, loši međuljudski odnosi i strah za budućnost. Kako biste što bolje funkcionirali u radnoj sredini i sačuvali svoje zdravlje donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam olakšati borbu sa stresnim situacijama. 

Napravite dobru organizaciju posla 

Organizacija je ključna u svakom poslu, a ako dobro rasporedite radne zadatke, možete smanjiti stres uzrokovan količinom posla i rokovima. Početkom tjedna napravite raspored radnih zadataka za nadolazeći tjedan i složite ih po važnosti. Zadatke koji vam oduzimaju najviše vremena napravite prve.

Nemojte pokušati nagurati velik broj zadataka u jedan dan jer ih sigurno nećete moći obaviti.

Također, naučite delegirati manje bitne zadatke kolegama kako biste se mogli fokusirati na one najbitnije. Tijekom dana radite manje stanke da biste se odmorili i bili produktivniji. 

Razvijte emocionalnu inteligenciju 

Uspješna kontrola emocija, motivacija, prepoznavanje osjećaja te održavanje odnosa s drugim ljudima odlika je emocionalno inteligentnih osoba. Upravo je emocionalna inteligencija jedan od preduvjeta za poslovni uspjeh. Tijekom boravka na poslu potrebno je shvatiti koje situacije u vama izazivaju stres te pronaći načine kako ih smiriti. To može biti razgovor s kolegom ili prijateljem, šetnja u prirodi ili tjelovježba. 

Zdravo se hranite i dovoljno spavajte 

Zdrava prehrana osnova je dobrog zdravlja i pomaže u borbi protiv stresa. Prevelika količina šećera, fast fooda ili svakodnevno prejedanje mogu vas učiniti bezvoljnim i razdražljivim. Tijekom dana potrebno je jesti veći broj malih obroka bogatih sezonskim voćem ili povrćem. Naravno, ne zaboravite na hidraciju organizma te nastojte popiti barem litru tekućine, najbolje obične vode. Osigurajte si svaki dan minimalno sedam do osam sati sna kako biste se kvalitetno odmorili i obnovili energiju. Ako imate problema s uspavljivanjem, popijte umirujući čaj ili meditirajte prije spavanja. 

Ne postoji čarobna formula koja će spriječiti pojavu stresa u vašoj radnoj sredini, no malim promjenama možete svoj život učiniti ljepšim. Za početak – neka to bude pozitivan stav! A ne zaboravite niti na naše savjete. 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Sljedeći članak
Zmijolike ribe