5 zlatnih pravila za rad kod kuće

Pandemija koronavirusa nam je u kratkom vremenu nametnula posve novi način života i prisilila nas na promjenu starih, ustaljenih navika kako u privatnom tako i u poslovnom životu. Sve više tvrtki orijentira se na rad od kuće, a zaposlenicima ne preostaje doli prilagoditi se novonastaloj situaciji, organizirati svoj raspored i pobrinuti se da radna produktivnost ostane na visini. Reda mora biti, a mi smo tu da vam s pet zlatnih pravila pomognemo uhvatiti se ukoštac s novim poslovnim, ali i životnim izazovima…

1. Bez panike!

Opreza nikad dosta, ali panici doista nema mjesta. Pomno i bez iznimke se pridržavajte pojačanih higijenskih mjera, izbjegavajte bliske kontakte i mjesta na kojima se okupljaju veće skupine ljudi, redovno se informirajte, ali živite svoj život bez suvišnih strahova i opterećivanja problemima čija rješenja ionako ne ovise o vama. U tome će vam uvelike pomoći i naše sljedeće zlatno pravilo…

2. Stvorite svoju rutinu!

Mnogi od nas čitav su radni vijek proveli u uredima i zajedničkim prostorijama bez da smo ikad istražili kakva je radna atmosfera zapravo nama najpoticajnija. Jeste li produktivniji u tišini ili uz glazbu na omiljenom radiju? Odgovara li vam više da odmah “na naglo” porješavate sve radne obaveze kako vam budu pristizale ili vam ipak treba vremena da se zagrijete za posao, možda uz kavu ili neki zalogajčić? Jeste li kreativniji ujutro, poslijepodne ili ste možda prava noćna ptica? Rad od kuće prigoda je da upoznate sami sebe, zato dajte si vremena, utvrdite kakva vam rutina najviše odgovara – i pridržavajte se pravila koje ste sami postavili!

3. Uredite svoje radno mjesto!

Doma ste i, realno, nitko vas ne gleda pa se ne morate ni izvlačiti iz kreveta, a kamoli presvlačiti iz pidžame, ali ipak se pokušajte obuzdati i zadržite privid profesionalnosti. Ne morate oblačiti poslovno odijelo, no ustanovit ćete da svoj posao shvaćate ozbiljnije ako i izgledate ozbiljnije. Netko bolje funkcionira ako ima pogled na vanjski svijet, a nekoga to pak ometa u radu pa će vam možda ipak više odgovarati da gledate u zid. Pazite da vam radni prostor bude na mjestu gdje je WiFi signal najjači. Na zidu, improviziranoj pregradi ili clipboardu nacrtajte tablicu sa svojim obavezama. Dodijelite si plusić ili nacrtajte srce kraj svakog uspješno izvršenog zadatka. Pripazite da prostor bude uredan kako bi protok vaše kreativnosti bio neometan, ali i da se ne biste zacrvenjeli kad vas, primjerice, kolege pozovu na videokonferenciju. Kad smo već kod toga…

4. Budite u kontaktu!

Predložite kolegama da budete u redovnom kontaktu putem videopoziva Skypeom ili WhatsAppom. Ne samo zbog toga da se bolje koordinirate u izvršavanju obaveza, već i stoga što rad od kuće lako stvara osjećaj otuđenosti, a ljudi su ipak društvena bića. Niste sami, sačuvajte svoje društvene kontakte i okružite se dragim ljudima – pa makar i na virtualnoj razini. 

5. Nemojte se ulijeniti! 

Šetajte. Upogonite onaj nerabljeni orbitrek koji vam služi kao skupa vješalica za kapute. Bavite se jogom, vježbajte, napravite koji plank: rad kod kuće veoma brzo vodi do nakupljanja tjelesne mase, zato pripazite da unatoč svim preprekama vodite koliko-toliko zdrav i aktivan život.

I, na kraju, sretno! Zapamtite da je svaki problem zapravo samo novi izazov koji od nas zahtijeva da ga istražimo kako bismo ga uspješno apsolvirali, zato istražite vlastite potencijale, stvorite vlastita pravila i bez ustezanja hrabro krenite u nove radne pobjede. Mi navijamo za vas! 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *